Kalandos kitérő Japánba Vay Péterrel
Óvodásoknak
Az óvodáskorú gyermekekkel szinte végigmozogjuk a kiállítást különféle játékos feladatokkal.
Megismerkedünk Vay Péter bácsival, aki foglalkozását tekintve pap volt, és az Amerikába tartó hajókon az utazókat látta el hasznos tanácsokkal. Belekukkantunk Péter bácsi bőröndjébe, szemügyre vesszük, hogy mennyi mindent kell egy nagy utazásra magunkkal vinnünk.
Gőzhajónk most Japánba vezet. Megtudjuk, hogyan keletkezett Japán Izanami és Izanagi történetének elmesélésével. Sétát teszünk az óceánparton, ahol Hokusai mester nagy hullámát láthatjuk és hallhatjuk majd. Kagylókat is „gyűjtünk”, amelyekkel üzenünk egymásnak.
Kisiskolásoknak
A kisiskolásokkal végigjátsszuk a kiállítást sok érdekes egyéni és csoportos feladattal.
Megnézzük közelebbről, hogy milyen a „világutazó” foglalkozás.
Elutazunk Japánba, városnéző körutat teszünk a régi Tokióban, ahol megismerkedünk a fametszet technikájával. Ezután irány a természet! Óceánparti sétánkon találkozunk Hokusai mesterrel, aki a „Kanagavai nagy hullám”-mal üzen nekünk. Még egy kabuki-színházba is eljutunk, és a nap végén kimonót ’sopingolhatunk’.
3-4. osztályosoknak
A tizenévesekkel aktívan végigparádézzuk a kiállítást rengeteg izgalmas egyéni és csoportos feladattal.
Először is megismerkedünk Vay Péterrel, aki papként járta be a világot, és tanácsaival segítette az utazókat. ’Bréjnsztormingozunk’: Milyen segítő, motiváló gondolatokat mondhatott Vay Péter bá’ az Amerikába kivándorlóknak? Csoportos munkában útinaplót szerkesztünk Utagawa Hiroshige Tokaido állomásai-ra. Egyéni munkában pedig tájképet készítünk különleges technikák alkalmazásával Utagawa Kunimaru „Omi nyolc híres látképe”-re vonatkozólag, de a „kimonó-kirakóval” is eltölthetünk egy kis időt.
5-6. osztályosoknak
A nagyobbakkal végiggondolkodjuk a kiállítást gyakorlati feladatok bevonásával.
Egy kis történelmi háttérrel kezdünk, amelynek során felfedjük Vay Péter izgalmas életútját.
Továbbá megismerkedünk az Edo-kori Japánnal. Útvonal-képregényt készítünk csoportmunkában a látottak alapján, egyénileg pedig szamuráj –és gésaportrékat álmodunk meg.
7-8. osztályosoknak
A még nagyobbakkal interaktívan végigjárjuk a kiállítást.
Felfejtjük rétegenként a kiállítás témájához fűződő történelmi szálakat, amelyben kirajzolódik Vay Péter különös személyisége is.
Vizuálisan részletezzük és elemezzük az Edo-kori Japán mindennapjait. Közös kortárs képregény-megoldásokban gondolkozunk, amiket létre is hozunk.
Középiskolásoknak
A legnagyobbakkal a kortárs szemléletet és a beleérző képességet szem előtt tartva pásztázzuk végig a kiállítást.
Vay Péter küldetésének ismertetésével kezdünk, aztán belemerülünk az Edo-kori Japán hétköznapjaiba. Elemezzük ennek a kornak társadalmi rétegeit és szokásait, közben szüntelenül kortárs példákat is megemlítve.
Elkészítjük kortárs szemléletű „Ikebanán” alkotásunkat.